Reklamačný poriadok
I. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. Spoločnosť Lesk Star s. r. o. týmto reklamačným poriadkom v súlade s § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov riadne informuje spotrebiteľa (ďalej aj „Zákazník“ alebo „Kupujúci“) o podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj „reklamácia“) vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.
2. Tento reklamačný poriadok je v súlade s § 18 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa zverejnený na internetovej stránke www.leskstar.sk na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi.
II. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY PREDANÉHO TOVARU
1. Zlatníctvo leskstar.sk zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri prevzatí kupujúcim – výrobné chyby (§ 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka) a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (§ 619 ods. 2 Občianskeho zákonníka). Záručná doba je 24 mesiacov (§ 620 Občianskeho zákonníka).
2. Záručné doby začínajú plynúť od dátumu prevzatia tovaru kupujúcim (§ 621 Občianskeho zákonníka).
3. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru (§ 627 Občianskeho zákonníka).
4. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe (§ 626 ods. 1 Občianskeho zákonníka).
5. Predávajúci Lesk Star nezodpovedá za vady:
a) spôsobené mechanickým poškodením tovaru (oslabenie zapínania na náušniciach klasických, ulomenie tyčky na náušniciach, roztrhnutie retiazky, zdeformovanie šperku, prasknutie prsteňa, odrozbitie alebo strata kamienkov, poškriabanie výrobku, chemické poškodenie čistiacimi prostriedkami, a iné)
b) tovar poškodený bežným nosením - opotrebenie povrchovej úpravy šperkov - zlatenie, ródiovanie, predratie krúžkov na náušniciach, otvorenie očka
c) vypadnutie kameňa (kamienkov) - môže sa stať, že kameň vypadne mechanickým poškodením (nárazom, pádom, zmenou tvaru obruče prsteňa, pri kontakte s horúcou vodou alebo chemikáliami) Bezplatná oprava takéhoto poškodenia je do dvoch týždňov od zakúpenia. Po tejto dobe je oprava platená.
d) zdeformovanie alebo zlomenie dutých šperkov
e) tovar znehodnotený pri nedodržaní uvedených pokynov pre riadnu starostlivosť (časť VI. NÁVOD A POKYNY PRE RIADNU STAROSTLIVOSŤ)
Bežné opotrebenie, poškriabanie a mechanické poškodenie nemôžeme považovať za výrobnú chybu a v týchto prípadoch bude reklamácia odôvodnene zamietnutá.
Každý výrobok, ktorý u nás kúpite je skontrolovaný výrobcom, puncovým úradom, našou firmou pri vykladaní tovaru a pri konečnom predaji. Preto je čo najmenej pravdepodobné, že kúpite tovar s výrobnou chybou.
Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká:
a) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim
b) nepredložením kompletného tovaru vrátane príslušenstva,
c) neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
d) uplynutím záručnej doby tovaru,
e) neodborným a nešetrným zaobchádzaním alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
f) šperky z bieleho zlata môžu nosením zožltnúť, pretože prírodná farba zlata je len žltá a biele zlato vzniká zliatím rýdzeho žltého zlata a kovmi bielej farby. Šperky z bieleho zlata sa pri konečnej úprave poťahujú vrstvou ródia. Ródium je platinový drahý kov, ktorý má bielu farbu a nanáša sa galvanizáciou - čo je povrchová úprava šperkov. Bežným nosením sa táto povrchová úprava opotrebúva, farba šperku z bieleho zlata tým žltne a preto sa časom musí znovu porodiovať aby šperk mal bielu farbu. Túto službu máme v ponuke.
6. Počas záručnej doby má zákazník v prípade právom uplatnených opráv právo na bezplatné odstránenie vady po zaslaní tovaru spolu so záručným listom, resp. kópiou dokladu o zaplatení, ktorý slúži ako záručný list, vyplneným reklamačným formulárom na adresu Lesk Star s. r. o., HM Tesco, Pezinská 13, 901 01 Malacky.
III. MIESTO UPLATNENIA PRÁV ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY (REKLAMÁCIE)
Kupujúci je povinný uplatniť právo zo zodpovednosti za vady bez zbytočného odkladu po prejavení sa vady (§ 18 ods. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa). Ak je tovar naďalej používaný kupujúcim s vadou, následkom čoho vznikne jej neodstrániteľnosť, bude reklamácia predávajúcim odôvodnene zamietnutá. Kupujúci si uplatňuje reklamáciu zaslaním tovaru na adresu predávajúceho alebo osobne priamo v predajni.
IV. VŠEOBECNÉ PODMIENKY REKLAMÁCIE
Reklamačné konanie začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce podmienky:
a) doručenie oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho predávajúcemu alebo určenej osobe.
V. SPÔSOB VYBAVENIA REKLAMÁCIE
1. Kupujúci je povinný vypísať reklamačný formulár, ktorý je na našej stránke v dolnej časti stránky a svojím podpisom potvrdiť odovzdanie reklamovaného tovaru. Pri predkladaní alebo zasielaní tovaru na reklamáciu je zákazník povinný predložiť doklad o kúpe, ktorý slúži ako záručný list alebo jeho kópiu.
2. Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec, alebo určená osoba, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie (podľa § 2 písm. m) zákona o ochrane spotrebiteľa najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Vybavením reklamácie je ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie (§2 písm. m) Zákona o ochrane spotrebiteľa.
3. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
4. Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
5. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať vo vhodnej forme písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, napr. formou e-mailu, osobne, resp. prostredníctvom poskytovateľa poštovej alebo kuriérskej služby.
6. Ak ide o vadu, ktorá je odstrániteľná, má Kupujúci právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť (§ 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka)
7. V prípade oprávnenej výmeny môže Kupujúci namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady (§ 622 ods. 2 Občianskeho zákonníka).
8. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezzávadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti (§ 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka).
9. Ak ide v prípade oprávnenej reklamácie o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať, ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci, alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú Kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať(§ 623 ods.1 Občianskeho zákonníka).
10. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny výrobku
11. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:
a) odovzdaním opraveného tovaru,
b) výmenou tovaru,
c) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru,
d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
e) vrátením kúpnej ceny tovaru,
VI. NÁVOD A POKYNY PRE RIADNU STAROSTLIVOSŤ
Šperk je špecifický predmet ktorý slúži na ozdobu nosením. Aby bola životnosť a krása Vášho šperku čo najdlhšia, je potrebné pri jeho používaní dodržiavať niektoré zásady.
1. Šperky nenoste v prašnom, vlhkom alebo chemicky znečistenom prostredí. Kde môže dôjsť k pretrhnutiu retiazok alebo zraneniu od náušníc, príveskov a podobne, alebo k poškodeniu šperku.
2. Zabráňte šperku styku s vodou (obyčajnou, sladkou, slanou), lakom na vlasy, parfumom a inými chemickými prostriedkami.
3. Šperky môžu reagovať aj na ľudský pot oxidáciou povrchu (černaním).
4. Nespite a nešportujte v šperkoch, pretože sa vám môžu zalomiť, roztrhnúť alebo inak poškodiť, prípadne vám spôsobiť poranenie.
5. Zvýšenú pozornosť venujte odľahčeným (dutým) šperkom, sú citlivejšie na nárazy.
6. U šperkov povrchovo upravovaných (napr. matovaním, pieskovaním, zlátením alebo ródiovaním) dochádza denným nosením k ošúchaniu povrchovej úpravy, čo je spôsobené opotrebením tovaru. Takéto šperky je nutné chrániť pred mechanickým poškodením a nesmú prísť do styku s vodou, čistiacimi prostriedkami, alebo chemikáliami. Pri čistení šperkov s farebnou úpravou použite iba suchú, mäkkú handričku.
7. Vo výnimočných prípadoch môže v dôsledku nosenia šperku prísť k podráždeniu pokožky. V tomto prípade Vám neodporúčame šperk ďalej nosiť. Vtedy ide o Vašu individuálnu alergickú reakciu, čo tiež nemožno považovať za výrobnú vadu.
8. Šperky skladujte v priestoroch bez agresívnych chemikálií. Najlepšie vo vreckách z PVC v tmavom prostredí bez prístupu vzduchu a samostatne.
Šperky s kameňmi a perlami nevkladajte do horúcej vody. U niektorých kameňov a perál je potrebná zvlášť vysoká opatrnosť! Niektoré kamene hlavne perly a jantár nie je možné uchytiť inak ako nalepením a pri neopatrnom používaní resp. kontakte s horúcou vodou môžu vypadnúť.
Šperky z chirurgickej ocele sú vodeodolné. Povrch neoxiduje, sú určené na každodenné nosenie a nespôsobuje alergické reakcie.
V domácich podmienkach sa dá šperk čistiť prípravkami, ktoré sa dajú kúpiť v klenotníctvach, v predajniach drogérie, alebo aj u nás na e-shope. Sú to čistiace kvapaliny a handričky. Pred ich použitím si pozorne prečítajte návod na použitie. Handričky nepoužívajte na šperky, ktorých povrch je matovaný, gravírovaný, pozlátený alebo rodiovaný. Inak môžete šperk veľmi ľahko poškodiť.
Lesk Star s. r. o., 1. mája 93/81, 901 01 Malacky
V Malackách, dňa 19.04.2024